Komunikaty - archiwum

Regulamin realizacji projektu edukacyjnego w Gimnazjum im. Feliksa Kikulskiego w Michalu

Zarządzenie Nr 07/2011 z dnia 16.04.2011r.

Dyrektora Gimnazjum im. Feliksa Kikulskiego w Michalu w sprawie wprowadzenia regulaminu realizacji projektu edukacyjnego w Gimnazjum im. Feliksa kikulskiego w Michalu.

Na podstawie:  Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U.Nr 81,poz. 562 z późn. zm.)

 

Regulamin realizacji projektu edukacyjnego w Gimnazjum im. Feliksa Kikulskiego w Michalu

§ 1.

Uczniowie mają obowiązek realizowania projektu edukacyjnego na podstawie § 21a Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U.Nr 81,poz. 562 z późn. zm.) a udział w projekcie ma wpływ na ocenę zachowania zgodnie z zapisami SSO Gimnazjum im. Feliksa Kikulskiego w Michalu.

§ 2

Gimnazjum stwarza warunki do realizacji uczniowskich projektów egzaminacyjnych , które mogą mieć charakter , przedmiotowy, międzyprzedmiotowy, a czas ich trwania powinien wynosić od 2 tygodni do 3 miesięcy. W uzasadnionych przypadkach np.; zakresem tematycznym projektu, jego problematyką, czas  trwania może być dłuższy.

§  3

Każdy nauczyciel , pracujący w Gimnazjum im.Feliksa Kikulskiego w Michalu w wymiarze co najmniej ½, musi przedstawić koordynatorowi projektów szkolnych temat swojego projektu w wyznaczonym w tym regulaminie terminie.

§ 4

Koordynatorem projektów edukacyjnych jest wyznaczony przez dyrektora  nauczyciel, powołany do pełnienia tej funkcji w dniu rady pedagogicznej organizującej nowy rok szkolny.

 

 

§ 5

Zadaniem koordynatora projektów szkolnych jest:

- zebranie od zespołów przedmiotowych lub nauczycieli propozycji tematów projektów,

- sporządzenie listy zbiorczej i przedstawienie ich dyrektorowi szkoły, radzie pedagogicznej oraz upowszechnienie ich na tablicy ogłoszeń

- monitorowanie stanu realizacji projektów

- upowszechnianie informacji na temat realizowanych projektów

- organizowanie publicznej prezentacji projektów

- podsumowanie realizacji projektów i przedstawienie  radzie pedagogicznej sprawozdania zbiorczego na koniec roku szkolnego.

 

§ 6

Opiekun projektu odpowiada w szczególności za:

- wskazanie tematyki realizowanych projektów z uwzględnieniem zainteresowań uczniów i treści podstawy programowej

- omówienie z uczniami zakresu tematycznego oraz celów projektu i koordynowanie podziału uczniów na poszczególne zespoły projektowe.

- opracowanie karty projektu i innych dokumentów np.: kontraktu z uczniami, arkusza oceny projektu ,narzędzi ewaluacji itp. O ile taka potrzeba zachodzi.

- prowadzenie konsultacji dla uczniów realizujących projekt zgodnie z harmonogramem

- monitorowanie jego realizacji

- ocenę projektu  we współpracy z nauczycielami , którzy wspomagali jego realizację.

§ 7

Nauczyciele w zakresie swoich kompetencji są zobowiązani do udzielenia wsparcia w realizacji projektów zespołowi projektowemu, który za pośrednictwem opiekuna projektu zwróci się o pomoc, a także, na prośbę opiekuna projektu, biorą udział w opracowaniu kryteriów oceny projektu i samej ocenie.

 

 

 

§ 8

Zadaniem wychowawcy klasowego jest:

- poinformowanie uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach realizacji projektu edukacyjnego

- prowadzenie działań organizacyjnych, związanych z realizacją projektu przez wszystkich uczniów z klasy, w szczególności dotyczących:

* wyboru tematu i grupy projektowej przez każdego ucznia klasy

* monitorowania udziału uczniów w pracach projektu poprzez kontakt z opiekunem projektu

* przekazywania informacji o wynikach monitorowania rodzicom

- komunikowania się z opiekunami projektów w sprawie oceniania zachowania

- dokonywanie zapisów o realizacji projektu edukacyjnego w dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, arkusz ocen i inne ustalone przez szkołę.

 

 

§ 9

  1. Projekty edukacyjne realizowane są przez uczniów w klasie drugiej i do końca I semestru klasy III.
  2. Uczeń może brać udział w realizacji więcej niż jednego projektu.
  3. W przypadku  o którym mowa w ust.2 , uczeń lub jego rodzice wskazują w terminie do 30 maja roku szkolnego , w którym uczeń przystępuje do egzaminu gimnazjalnego, temat którego projektu zostanie wpisany na świadectwie ukończenia szkoły.
  4. Uczniowie mogą realizować projekty w zespołach klasowych lub międzyklasowych liczących nie mniej niż 3 uczniów i nie więcej niż 10 uczniów. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych tematem projektu liczba uczestników może być większa.

§ 10

  1. Na początku każdego roku szkolnego, wychowawca informuje uczniów o warunkach i zasadach realizacji projektu oraz zapoznaje z niniejszym regulaminem.
  2. Rodzicom przekazuje się informację na pierwszym zebraniu klasowym, nie później niż do 30 września.
  3. W terminie do 15  września nauczyciele opiekunowie projektów przedstawiają  koordynatorowi projektów listę tematów z celami, opisem problematyki oraz dokumentacją, która będzie wymagana podczas realizacji projektu.
  4. Koordynator  przedstawia zebraną listę projektów dyrektorowi szkoły do dnia 20 września
  5. Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną dopuszcza złożone projekty do realizacji, biorąc pod uwagę możliwości organizacyjne i warunki, jakimi dysponuje gimnazjum.
  6.   Informacje o dopuszczonych projektach ,udostępniane są uczniom na stronie internetowej gimnazjum, w bibliotece, w gablocie projektów.
  7. Uczniowie dokonują wyboru określonego tematu projektu edukacyjnego do 15 października, składając pisemną deklarację do opiekuna określonego projektu.
  8. Ten sam projekt edukacyjny może być wybrany, za zgodą opiekuna projektu, przez kilka zespołów uczniowskich.
  9. W przypadku, gdy uczeń:

- nie zdecyduje o wyborze tematu

- nie określi zespołu, w którym będzie realizować projekt

- nie złoży w terminie deklaracji, wychowawca klasy włącza go do określonego zespołu, uwzględniając zainteresowania i zdolności ucznia.

  § 11

  1. Realizacja projektu rozpoczyna się od spotkania , na którym opiekun projektu z zespołem uczniowskim określają w szczególności.

a)      czas realizacji projektu

b)      formy pracy , zbieranie informacji i dokumentowanie prac

c)      podział zadań w zespole i zasady współpracy

d)       kryteria oceny projektu

e)      sposób prezentacji i podsumowania projektu .

 

  • § 12 
  1. Zakończeniem projektu jest publiczna prezentacja, której forma jest uzależniona od tematyki realizowanego projektu.
  2. Prezentacje odbywają się w terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły w uzgodnieniu z opiekunami poszczególnych projektów.
  3. W zależności od tematyki projektu w prezentacjach mogą uczestniczyć:

-uczniowie danej klasy

-uczniowie innych klas

- rodzice

- inne osoby, których obecność opiekun i uczniowie uznają za ważną i potrzebną ze względu na charakter projektu

 

  • § 13

 

  1. Oceny projektu dokonuje opiekun, który może konsultować się z innymi nauczycielami przed jej dokonaniem.
  2. Kryteria oceny winny zawierać samoocenę uczniów.
  3. Charakter i forma oceny jest uzgadniana pomiędzy opiekunem a uczniami realizującymi projekt  i są znane uczniowi od samego początku pracy nad projektem.
  4. Opiekun projektu jest zobowiązany do dokonania ewaluacji projektu w stosunku do każdego ucznia w zespole. Ewaluacja winna zawierać informacje o:

- osiągniętych celach

- mocnych i słabych stronach

- wskazaniu popełnionych błędów i sposobach ich wyeliminowania.

  1. 5.   Udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę zachowania , zgodnie z zasadami   ustalonymi w statucie szkoły.     

 

  • § 14

 

  1. Dokumentacja zgromadzona w trakcie realizacji projektu jest przechowywana do końca nauki ucznia w gimnazjum.

 

Omówiono  i przyjęto do realizacji na RP 21 września 2010r.

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 września 2012 10:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Honorata Muszyńska-Puzio
Ilość wyświetleń: 1977
05 września 2012 10:46 (Honorata Muszyńska-Puzio) - Dodanie dokumentu.