Zarządzenie Nr 07/2011 z dnia 16.04.2011r.
Dyrektora Gimnazjum im. Feliksa Kikulskiego w Michalu w sprawie wprowadzenia regulaminu realizacji projektu edukacyjnego w Gimnazjum im. Feliksa kikulskiego w Michalu.
Na podstawie: Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U.Nr 81,poz. 562 z późn. zm.)
Regulamin realizacji projektu edukacyjnego w Gimnazjum im. Feliksa Kikulskiego w Michalu
§ 1.
Uczniowie mają obowiązek realizowania projektu edukacyjnego na podstawie § 21a Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U.Nr 81,poz. 562 z późn. zm.) a udział w projekcie ma wpływ na ocenę zachowania zgodnie z zapisami SSO Gimnazjum im. Feliksa Kikulskiego w Michalu.
§ 2
Gimnazjum stwarza warunki do realizacji uczniowskich projektów egzaminacyjnych , które mogą mieć charakter , przedmiotowy, międzyprzedmiotowy, a czas ich trwania powinien wynosić od 2 tygodni do 3 miesięcy. W uzasadnionych przypadkach np.; zakresem tematycznym projektu, jego problematyką, czas trwania może być dłuższy.
§ 3
Każdy nauczyciel , pracujący w Gimnazjum im.Feliksa Kikulskiego w Michalu w wymiarze co najmniej ½, musi przedstawić koordynatorowi projektów szkolnych temat swojego projektu w wyznaczonym w tym regulaminie terminie.
§ 4
Koordynatorem projektów edukacyjnych jest wyznaczony przez dyrektora nauczyciel, powołany do pełnienia tej funkcji w dniu rady pedagogicznej organizującej nowy rok szkolny.
§ 5
Zadaniem koordynatora projektów szkolnych jest:
- zebranie od zespołów przedmiotowych lub nauczycieli propozycji tematów projektów,
- sporządzenie listy zbiorczej i przedstawienie ich dyrektorowi szkoły, radzie pedagogicznej oraz upowszechnienie ich na tablicy ogłoszeń
- monitorowanie stanu realizacji projektów
- upowszechnianie informacji na temat realizowanych projektów
- organizowanie publicznej prezentacji projektów
- podsumowanie realizacji projektów i przedstawienie radzie pedagogicznej sprawozdania zbiorczego na koniec roku szkolnego.
§ 6
Opiekun projektu odpowiada w szczególności za:
- wskazanie tematyki realizowanych projektów z uwzględnieniem zainteresowań uczniów i treści podstawy programowej
- omówienie z uczniami zakresu tematycznego oraz celów projektu i koordynowanie podziału uczniów na poszczególne zespoły projektowe.
- opracowanie karty projektu i innych dokumentów np.: kontraktu z uczniami, arkusza oceny projektu ,narzędzi ewaluacji itp. O ile taka potrzeba zachodzi.
- prowadzenie konsultacji dla uczniów realizujących projekt zgodnie z harmonogramem
- monitorowanie jego realizacji
- ocenę projektu we współpracy z nauczycielami , którzy wspomagali jego realizację.
§ 7
Nauczyciele w zakresie swoich kompetencji są zobowiązani do udzielenia wsparcia w realizacji projektów zespołowi projektowemu, który za pośrednictwem opiekuna projektu zwróci się o pomoc, a także, na prośbę opiekuna projektu, biorą udział w opracowaniu kryteriów oceny projektu i samej ocenie.
§ 8
Zadaniem wychowawcy klasowego jest:
- poinformowanie uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach realizacji projektu edukacyjnego
- prowadzenie działań organizacyjnych, związanych z realizacją projektu przez wszystkich uczniów z klasy, w szczególności dotyczących:
* wyboru tematu i grupy projektowej przez każdego ucznia klasy
* monitorowania udziału uczniów w pracach projektu poprzez kontakt z opiekunem projektu
* przekazywania informacji o wynikach monitorowania rodzicom
- komunikowania się z opiekunami projektów w sprawie oceniania zachowania
- dokonywanie zapisów o realizacji projektu edukacyjnego w dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, arkusz ocen i inne ustalone przez szkołę.
§ 9
§ 10
- nie zdecyduje o wyborze tematu
- nie określi zespołu, w którym będzie realizować projekt
- nie złoży w terminie deklaracji, wychowawca klasy włącza go do określonego zespołu, uwzględniając zainteresowania i zdolności ucznia.
§ 11
a) czas realizacji projektu
b) formy pracy , zbieranie informacji i dokumentowanie prac
c) podział zadań w zespole i zasady współpracy
d) kryteria oceny projektu
e) sposób prezentacji i podsumowania projektu .
-uczniowie danej klasy
-uczniowie innych klas
- rodzice
- inne osoby, których obecność opiekun i uczniowie uznają za ważną i potrzebną ze względu na charakter projektu
- osiągniętych celach
- mocnych i słabych stronach
- wskazaniu popełnionych błędów i sposobach ich wyeliminowania.
Omówiono i przyjęto do realizacji na RP 21 września 2010r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkola Podstawowa w Michalu